سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجمع طلاب شهرستان قیرو کارزین


تعداد

بازدید

v امروز : 1 بازدید

v دیروز : 3 بازدید

v کل بازدیدها : 5977 بازدید

مطالب قبلی

اسفند 1387

آهنگ وبلاگ

87/12/6 :: 11:34 عصر



بسم الله الرحمن الرحیم


این جا ??? صـــلوات خــــــــانه ??? است

دراینجاهمه باهم .برای سلامتی و تعجیل در ظهور آقا امام زمان(عج) صلوات می فرستیم .

امیدوارم که دوستان روزانه با صرف مقداری وقت این بخش را به یکی از فعال ترین بخش های این محفل تبدیل کنند.خلاصه برای تعجیل در ظهور آقا امام زمان(عج)کم نگذارید


 

 
 
 
بنام تو ای قرار هستی

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اجعلنا منهم
و احشرنا معهم و العن اعدائهم اجمعین من الان الی قیام  یوم الدین
 
..................................................................................................................................
 
طلبه های قمی
 
مجموعه طلاب شهرستان قیروکارزین که درمهد علم ومعرفت مشغول به تحصیل واقامت هستندهرهفته شب های جمعه در منزل یکی از دوستان  که قبلا هماهنگ شدهبه همراه خانواده هایشان  جمع می شوند و بعداز اتمام صلواتشان برنامه سخنرانی وخواندن دعامشغول می شوند.
........................................................................................................................................................................


  • کلمات کلیدی :
  • 87/12/6 :: 9:55 عصر

    از شمال تا جنوب؛ایران

                                        ازشرق تاغرب؛ایران

                              

                        با طلاب شهرستانمان؛



  • کلمات کلیدی :
  • 87/12/6 :: 9:46 عصر

     

     

    فظلاو طلاب محترم شهرستان قیروکارزین پاسخگوی سوالات شماهستند.

                                                              

                                     

                                                     سوالات شرعی



  • کلمات کلیدی :
  • 87/12/6 :: 9:40 عصر

    دهم اسفندماه؛

    نام‌نویسی اینترنتی امتحانات خرداد حوزه علمیه قم آغاز می شود

     نام‌نویسی اینترنتی امتحان‌های خرداد‌ماه سطوح عالی حوزه علمیه قم از دهم اسفند‌ماه به صورت اینترنتی انجام می شود

     

      نام‌نویسی اینترنتی امتحان‌های خرداد‌ماه سطوح عالی حوزه علمیه قم از دهم اسفند‌ماه به صورت اینترنتی انجام می شود.

    حجت‌الاسلام عباس ثقفی، مسؤول دایره امتحانات معاونت آموزش حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا گفت: نام‌نویسی امتحان‌های خرداد‌ماه سطوح عالی حوزه علمیه قم از دهم اسفندماه به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

    وی افزود: طلاب و فضلای حوزه علمیه از دهم تا اول اردیبهشت ماه فرصت دارند برای امتحان های خرداد ماه حوزه علمیه نام نویسی کنند.

    حجت الاسلام ثقفی خاطر نشان کرد: براساس هماهنگی‌ها به عمل آمده با استادان سطح عالی حوزه علمیه قم، امتحان‌های خرداد‌ماه از هجدهم خرداد آغاز و تا پنجم تیرماه به مدت بیست روز برگزار خواهد شد.

    وی یادآور شد: پس از نام نویسی الکترونیکی امتحان های نواقصی در بهمن ماه این طرح برای امتحان های خرداد ماه نیز صورت می گیرد.

    مسؤول دایره امتحانات معاونت آموزش حوزه علمیه قم اظهار داشت: اعتراض به نحوه تصحیح و اعلام نتایج از طریق اینترنت صورت خواهد گرفت.

    گفتنی است، طلاب می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://www.howzeh-qom.com/ در امتحان ها خرداد ماه نام‌نویسی کنند.

     

     آیت‌الله ‌العظمی صافی‌گلپایگانی

     حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها مایه برکات فراوانی شده‌اند

    آیت‌الله ‌العظمی صافی‌گلپایگانی، حوزه‌های علمیه ،شهرستان‌ها، مایه برکات، فراوانی ،شده‌اند

    عصر غیبت عصر امتحان و موقعیت خاصی برای شیعیان است تا در مقام تمسک به اهل‌بیت (ع) ثابت قدم بمانند. 

     

    به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار طلاب و اساتید حوزه علمیه مراغه با اشاره به برکات حوزه‌های علمیه گفتند: یکی از مسایلی که اسباب امیدواری و خشنودی امام زمان (عج) و شیعیان شده تاسیس حوزه‌های علمیه در سراسر کشور و رغبتی است که جوانان به علوم و معارف اهل‌بیت (ع) پیدا کرده‌اند.

    ایشان افزودند: وجود حوزه‌های علمیه باعث دفع بسیاری از مفاسد و معایب می‌شود و بر امور دینی و مذهبی شهرها نظارت دارند و منطقه را از وجود انسان‌های پلید حفظ می‌کنند.

    معظم‌له یادآور شدند: وجود خلاء‌ها، تحقیرها و ناامیدی‌هایی که از مکتب‌های مختلف انحرافی برای بشر به وجود آمده باعث شد مردم آمادگی پذیرش معارف حقه را پیدا کنند و ما باید این معارف را در اختیار آنان قرار دهیم.

    این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: ظهور مکتب‌های فاسد، تلاش روحانیت را چندین برابر کرده که باید در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی شود.

    حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با بیان اینکه با ترویج فساد میان زنان و مردان می‌خواهند هویت جامعه اسلامی را عوض کنند، گفتند: ما به بانوانی نیاز داریم تا در مقابل بی‌بند باری‌ها اظهار وجود کنند و با ارایه حجاب و عفت اسلامی و بیان کرامت زن در اسلام جلوی فساد را بگیرند.

    معظم‌له یادآور شدند: امروز هویت اسلامی ما در خطر است و باید جوانان با اطلاع از مسایل و شبهات روز و یادگیری احکام و دستورات اسلامی به علوم پیشرفته تجهیز شوند.

    این مرجع تقلید با اشاره به علاقه تاریخی دیار آذربایجان به اهل بیت‌ (ع) افزودند: برگزاری مجالس عزاداری و اجرای برنامه‌های مذهبی نشان از خلوص نیت آنان به اهل‌بیت (ع) دارد.

    حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی به آثار علمای شیعی اشاره کرده و گفتند: اولین مدرسه نجوم توسط شیعیان در دنیا تشکیل شد که موسس آن علامه حلی بوده و یکی از شعبات آن در شهرستان مراغه بود.

    دوره آموزش غیرحضوری مدیران حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود

    دوره آموزش ،غیرحضوری، مدیران ،حوزه های علمیه ،خواهران، برگزار، می شود

    معاونت شهرستانهای مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران طرح دوره بلند مدت آموزشی مدیران حوزه های علمیه خواهران را تدوین می کند.

    معاون شهرستانهای مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: براساس این طرح، مدیران مدارس علمیه خواهران سراسر کشور با شرکت در دوره آموزشی سه ساله غیر حضوری، مدرک سطح سه (کارشناسی ارشد) رشته مدیریت را دریافت می کنند.

    حجت الاسلام ابراهیمیان افزود: این طرح هم اکنون در این معاونت در حال بررسی است و در صورت تصویب در شورای اداری مرکز، جهت تایید نهایی به شورای عالی حوزه ارسال خواهد شد.

    وی افزود: در این طرح امکان ارائه این دروس به طلاب خواهر دارای مدرک فارغ التحصیلی سطح دو (کارشناسی ) که علاقمند به تحصیل در رشته مدیریت هستند نیز فراهم خواهد شد.



  • کلمات کلیدی :
  • 87/12/6 :: 9:37 عصر

    آیت الله مکارم شیرازی: استعدادهای درخشان در حوزه علمیه باید حفظ و تقویت شوند

     

     

     حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: استعدادهای درخشان در حوزه علمیه باید به عنوان منبع ارزشمند اسلام در جهان حفظ و تقویت شوند.

     حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: استعدادهای درخشان در حوزه علمیه باید به عنوان منبع ارزشمند اسلام در جهان حفظ و تقویت شوند.

    به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در دیدار طلاب، اساتید و مدیران حوزه علمیه مراغه گفت: امروز باید با آخرین سلاح فرهنگی به میدان جنگ دشمن رفت.

    وی تصریح کرد: هم اکنون دشمنان با بهره گیری از آخرین تجهیزات دنیا به میدان جنگ با اسلام آمده اند و از هر گوشه و کنار جوانان ما را مورد هجمه قرار می دهند و ما برای مقابله با آن ها باید به آخرین سلاح فرهنگی روز مجهز شویم.

    این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت بیش از هجده هزار پایگاه اینترنتی ضد شیعی گفت: عصر حاضر پیشرفت اسلام شتاب خوبی گرفته است؛ اما هجمه دشمنان نیز شکل تازه ای به خود گرفته است و با انوع تبلیغات منفی در صدد انحراف جوانان هستند.

    وی تاکید کرد: اگر چه اسلام بسیار غنی و مستحکم است و ما هرگز از تهدیدها و هجمه های دشمنان هراسی نداریم؛ ولی باید در برابر این تبلیغات بیدار بود و با بهره گیری از زبان های زنده جهان آخرین شبهات را شناخت و به خوبی پاسخ مستحکم و مستدلی ارائه کرد.

    این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به حضور طلاب در این دیدار اظهار داشت: هم اینک طلاب جوان و مستعدی در حوزه های علمیه وجود دارد که باید این استعداها درخشان شناسایی و برای پرورش عالمان دینی جهت دهی شوند تا همچون گذشته شاهد فقیهان و مراجع تقلید قوی در کشورمان باشیم.

    وی تاکید کرد: استعدادهای درخشان در حوزه علمیه باید به عنوان منبع ارزشمند اسلام در جهان حفظ و تقویت شوند.

     



  • کلمات کلیدی :
  • 87/12/6 :: 9:29 عصر

    شرط قبولی نماز کشاورزان و دامداران!
    قَالَ الصادقُ عَلیهِ السَلام : لا صَلوةَ مَن لا زَکاةَ لَهُ ...
    امام صادق علیه السلام: کسى که زکات (مالیات اسلامى) خود را نمى پردازد، نمازش پذیرفته نیست ...
    توجه: کشاورزان و دامداران عزیز از دادن زکات نترسید چون: 1-خدا گفته زکات باعث زیاد شدن روزی میشه 2- اصلا اون مقداری که زکات هست مال شما نیست و مال خداست و خدا فقط شما رو واسطه قرار داده تا اونو به صاحبش برسونید.
    بحارالانوار، ج 84 ، ص 252
    ...............................................................................................................................................
    کدام نماز است که اگر سه بار پشت سرهم نخوانی کارَت زار است؟
    قال على علیه السلام: مَن تَرَک الجُمعَةَ ثَلاثاً مُتَتابعَةً لِغَیرِ عِلَّةٍ کُتبَ مُنافِقاً...
    على علیه السلام : هر کس سه بار پیاپى نماز جمعه را بدون عذر ترک نماید، در زمره منافقان بشمار خواهد رفت...
    توجه: البته حتما می‌دانید که نماز جمعه در زمان غیبت امام معصوم مستحب بوده و در زمان ظهور بر همگان واجب می‌شود!
    مستدرک الوسائل، ج‏6،ص 299
    **********************************************************************************
    می‌دانید نماز چه کسی را مچاله کرده و به صورتش می‌کوبند؟
    قال النبى صلى الله علیه و آله : اَسرَقُ الناسِ فَالذى یَسرقُ مِن صَلاتِهِ فَصَلاتُهُ تَلف کما یَلف الثَوبُ الخلق فَیضرب بها وجهه
    پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمود: بدترین دزد، کسى است که - به خاطر شتاب زده گى- از نماز خود مى دزدد. نماز چنین کسی، همچون جامه مندرسى در هم پیچیده شده به صورت او پرتاب مى گردد.
    .. تا الان فکر می‌کردم که دزدی فقط بالارفتن از دیوار مردم است. پیامبر راست می‌گوید، نماز حق خداست و هرکسی کم کاری کند از حق خدا دزدیده است!
    بحار الانوار، ج 84 ، ص 257
    ......................................................................................................................................................
    اگر نمازت را دوست داری این کار را نکن!
    قال رسول الله صلى الله علیه و آله : ... لا صَلوةَ لِمَن لا یَتِمَّ رُکوعَها وَ سُجودَها
    پیامبر اکرم که درود خدا بر او و خاندانش باد فرمود: ... کسى که رکوع و سجودش را ناتمام و شتابزده به جا مى‌آورد نمازش ‍ پذیرفته نیست ...
    توجه: همیشه در نماز به این فکر کن که چه کار مهمتری از نماز داری که عجله می‌کنی؟ از پیش خدا، نزد چه کسی می‌خواهی بروی؟!
    بحارالانوار/ ج 72 / ص 198
    .........................................................................................................................................................
    سرویس پک سوراخهای امنیتی نماز! --> دانلود کنید
    عَن الباقِرِ: لا تَقُم الى الصَلوةِ مُتَکاسِلاً وَ لا مُتَناعِساً وَ لا مُتَثاقِلاً، فَاِنَّها مِن خِلَلِ النِفاق
    امام باقر علیه السلام: با حال سستى و خواب آلودگی و کاهلانه نماز مگذار که اینها از روزنه‌هاى نفاق است ...
    به این موضوعات خیلی توجه کیند چون اگر اینطوری نماز بخوانید، آنوقت آن نمازتان دیگر نماز واقعی نخواهد بود بلکه می‌شود "نماز کلاغی"
    بحارالانوار، ج 84، ص 231
    .........................................................................................................................................................
    انواع نماز: 1- نماز درست و درمون. 2- نماز کلاغی!؟
    عَن اَبى جَعفرٍ قالَ : نَبینا رسولُ الله صَلى اللهُ علیهِ وَ آلهِ جَالسٌ فى المسجدِ، اِذ دَخلَ رَجلٌ فَقام یُصلى فَلَم یَتمَ رُکوعَهُ وَ لا سُجودَهُ . فَقالَ ، نَقَرَ کَنَقْرِ الغُراب! لَئِن مَاتَ هَذا وَ هَکَذا صَلوتُهُ لَیَموتُنَّ عَلى غَیرِ دینى
    امام باقر علیه السلام نقل مى کند که پیامبر خدا صلى الله علیه و آله در مسجد نشسته بودند که ناگهان مردى وارد شد و به نماز ایستاد اما رکوع و سجودش را شتابزده و ناتمام انجام مى‌داد. رسول اکرم فرمود: او مانند کلاغ منقار به زمین زد. اگر او بمیرد و نمازش همین گونه باشد قطعا به غیر دین من مرده است.
    پس بیایید فکر کنیم ببینیم برای چه نماز می‌خوانیم؟ برای دولا راست شدن یا عبادت و تعظیم و ...؟
    وسائل‏الشیعه، ج 3، ص 21
    .............................................................................................................................................................
    آدم زرنگ کسی است که برای خود پارتی دست و پا کند! شما زرنگ هستید؟
    قال ابوالحسن الاول: لما حضرت ابى الوفاة قال لى: یابنى! انه لا ینال شفاعتنا من استخف بالصلوة
    امام موسی کاظم: پدرم در واپسین لحظه‌هاى حیات خود به من فرمود: فرزندم! هر کس نماز را سبک بشمارد به شفاعت ما دست نخواهد یافت.
    پس برای دست و پا کردن پارتی اونوَر آبی، حواستون به نمازتون باشه!
    وسائل‏الشیعه، ج 3، ص 16
    ...............................................................................................................................................................
    پیش‌نیاز قیامت را پاس کرده‌اید؟ اگر نه پس ول‌معطلید!
    عن على قال : قال رسول الله صلى الله علیه و آله: اِن عَمودَ الدینِ الصَلوة وَ هِىَ اَولُ ما یُنظَرُ فِیهِ مِن عَملِ ابنِ آدم فَاِن صَحتْ نظر فِى عَمَلِه وَ اِن لَم یَصح لَم یُنظَر فِى بَقیةِ عَمَلِه.
    على علیه السلام: ستون دین نماز است و از میان اعمال آدمیزاد (در رستاخیز) نماز نخستین عملى است که مورد رسیدگى قرار مى گیرد اگر صحیح بود، سایر اعمال نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت، وگرنه باقى اعمال نیز مردود خواهد بود.
    بحارالانوار؛ ج 82؛ ص 227
    ....................................................................................................................................................................
    تنها خوردنی که پیامبر هیچ‌ وقت از آن سیر نشد
    قال رسول الله صلى الله علیه و آله : جعل الله - جل ثنائه - قرة عینى فى الصلوة و حبب الى الصلوة کما حبب الى الجائع الطعام و الى الظمان الماء و ان الجائع اذا اکل شبع و ان الظمان اذا شرب روى ، و انا لا اشبع من الصلوة .
    پیامبر خدا فرمود: خداوند نور چشم مرا در نماز قرار داد و نماز را بر من دوست داشتنى ساخت همانگونه که «طعام » را براى گرسنه و آب را براى تشنه گرسنه با خوردن سیر، و تشنه بانوشیدن سیراب مى گردد، اما من هرگز از نماز سیر نمى شوم .
    بحارالانوار، ج 77، ص 77 و ج 82، ص 233 و مستدرک، ج 1، ص 174
    ................................................................................................................................................................
    اولین نشانه‌ی کافر شدن! ببینید در شما یا اطرافیانتان نباشد.
    النبى الکریم صلى الله علیه و آله : بین الایمان و الکفر ترک الصلوة
    پیامبر گرامى (درود خدا برو و خاندانش): مرز میان ایمان و کفر ترک نماز است .
    کنزالعمال، ج 7، ص 279، حدیث 18869


  • کلمات کلیدی :
  • 87/12/6 :: 8:1 عصر

    سلام ؛

    برای هر چه بهتر شدن این محفل که متعلق به تک تک شما خوبان است ،مارا همیاری نمایید.



  • کلمات کلیدی :
  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ


    منوى اصلى

    خانه v
    شناسنامه v
    پارسی بلاگv
    پست الکترونیک v
     RSS v
     Atom v

    درباره خودم

    لوگوى وبلاگ

    مجمع طلاب شهرستان قیرو کارزین

    اشتراک در خبرنامه

     

    template designed by Rofouzeh